Jesienna pielęgnacja skóry i włosów

Jesienna pielęgnacja skóry i włosów

Jesień to najbardziej kolorowa pora roku. Drzewa wypełniają się różnymi odcieniami w tym pięknym sezonie. Ale wraz z jego wspaniałymi, jasnymi kolorami pojawiają się nieproszeni goście: matowa, sucha skóra i włosy. Jesienna pielęgnacja skóry i włosów jest zatem niezbędna. Podpowiadamy jak się za to zabrać.

Jesienne problemy ze skórą i włosami – dlaczego?

Atmosfera w czasie jesieni jest sucha, chłodna, wietrzna i zmienna. Wraz ze spadkiem temperatur ogrzewanie wewnętrzne trwa i rośnie, ale powoduje to wysuszenie powietrza w domu. Dlatego też suchość pojawia się wszędzie – wewnątrz i na zewnątrz. To wysysa wilgoć ze skóry, powodując jej szorstkość, wysuszenie i odwodnienie. Niektóre osoby odczuwają również łuszczenie i podrażnienie, a także nawrót niektórych chorób skóry, takich jak egzema.

Reklama

Jesienna pielęgnacja skóry i włosów

Przedstawiamy zatem siedem sposobów na ułatwienie ci przejścia przez sezon i cieszenie się promienną skórą i błyszczącymi włosami przez cały rok.

  1. Dieta jesienna

Gdy w atmosferze panuje suchość, ciepłe i wilgotne posiłki są dla nas najbardziej satysfakcjonujące i odżywcze. Zupy, gulasze, posiłki w jednym garnku, lekko ugotowane warzywa, khichdi i owsianka to dobry wybór.

Gotowane warzywa sprawdzą się lepiej niż surowe sałatki. A jeśli musisz jeść sałatkę, delikatnie ją rozgrzej lub jedz w temperaturze pokojowej. Zmniejsz ilość suchych lub lekkich owoców, takich jak jabłka (ugotowane są w porządku), gruszki, granaty, żurawina i suszone owoce.

  1. Jesienna pielęgnacja skóry i włosów: ciepła woda i herbaty ziołowe

W czasie jesiennej pielęgnacji skóry i włosów ważne jest, aby pić dużo płynów. Ale unikaj lodowatej wody i napojów, szczególnie w miesiącach jesiennych. Poza tym, odpowiednie jest picie herbaty lub kawy w chłodne miesiące. Ale staraj się ograniczyć kofeinę do minimum, ponieważ posiada ona właściwości odwadniające. Zamiast tego zrób sobie herbatę ziołową, na przykład popijanie świeżego imbiru i herbaty cytrynowej po południu nie tylko Cię obudzi, ale także utrzyma zdrowe trawienie.

Przedstawiamy kilka dobrych herbat ziołowych na jesień: rumianek, kwiat czarnego bzu, koper włoski, imbir, lukrecja, trawa cytrynowa i ptasie mleczko.

  1. Jedz odpowiednie tłuszcze

Zdrowe tłuszcze, takie jak orzechy i nasiona, doskonale nadają się do nawilżenia skóry lub włosów od wewnątrz. Jedz więcej tłustych ryb, orzechów włoskich, migdałów, orzechów brazylijskich, nasion lnu, sezamu, pestek dyni i słonecznika. Możesz również użyć ich tłoczonych na zimno nierafinowanych olejów, aby uzyskać dzienną dawkę niezbędnych tłuszczów. Przekonaj się, że jesienna pielęgnacja skóry i włosów nie musi być wymagająca, ale za to bardzo skuteczna.

Powiązane wpisy