Jakie witaminy poprawiają samopoczucie?

Wraz z nastaniem chłodniejszych dni część z nas zaczyna skarżyć się na jesienną chandrę. Co może pomóc przetrwać nam ten zły czas? Warto wiedzieć, że brak niektórych witamin może powodować nawet depresję. Mniejszy niedobór prowadzi do przemożnego uczucia zmęczenia, chronicznego smutku i braku ogólnej „chęci” do życia. Dlatego też przedstawiamy dzisiaj witaminy na lepsze samopoczucie, które pozwolą zażegnać nam jesienne przygnębienie, a także wpłyną na większy zasób energii.

Kwas foliowy

Kwas foliowy jest jedną z witamin z grupy B – witaminą B9. Szczególnie jej przyjmowanie powinny rozpocząć osoby, które zażywają środki antydepresyjne (np. Prozac) ale skutek ich przyjmowania jest niezauważalny. Z przeprowadzanych badań wynika, że osoby z prawidłowym poziomem kwasu foliowego lepiej reagowały na leczenie, niż osoby z obniżonym poziomem tej witaminy. Pozwoli to zatem na utrzymanie odpowiedniego poziomu witamin na lepsze samopoczucie.

Witaminy na lepsze samopoczucie: witamina B6

Witamina B6 odpowiedzialna jest za produkcję dopaminy, serotoniny, kwasu gamma-aminomasłowego – które to wpływają na odpowiednie zachowanie, a więc również odczuwanie subiektywnych emocji przez danego człowieka. Niedobór tej niezbędnej witaminy na lepsze poczucie prowadzi często do nasilonych objawów frustracji podczas napięcia przed miesiączką u kobiet.

Witaminy z grupy B

Wszystkie witaminy z grupy B mają wpływ na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Według przeprowadzonych badań ludzie chorzy na depresję, Alzheimera czy w ogóle mający problemy psychologiczne i neuropsychiatrze wykazywali szczególny niedobór witaminy B12. Dlatego na początku jesieni warto wyposażyć się w specjalne suplementy, które bez problemu można dostać w aptekach.

Witaminy na lepsze samopoczucie: witamina C

Do witamin na lepsze samopoczucie zalicza się również witamina C. Pomaga ona w skutecznym leczeniu depresji, a także wpływa na lepszą przyswajalność środków antydepresyjnych. Bierze ona także udział w syntezie wielu ważnych neuroprzekaźników, przez co praca mózgu jest bardziej wydajna.

Witamina D

Niedobór tej witaminy może mieć wpływ na zwiększenie się objawów depresyjnych, takich jak obniżony nastrój czy złe samopoczucie. Witaminę na lepsze samopoczucie tego rodzaju znaleźć możemy w produktach mlecznych i rybach. Jej występowanie jednak jest małe a stężenia niskie, więc lepiej zaopatrzyć się w aptece w specjalne suplementy diety zawierające dzienną dawkę witaminy dla dorosłego człowieka.